NL
Vind een dealer Spa configurator Onze collecties

Haal met een HotSpring®
de bubbels in huis!

Vind een dealer Spa configurator Onze collecties
NL FR

Wanneer u best ontspant in uw Hotspring spa.

 

Uw Hotspring spa helpt uw lichaam om van stijf en overbelast naar soepel en hersteld te gaan, een ontspannende RESET. Warmtetherapie helpt bij bloedcirculatie, stimuleert herstel en ontspant de spieren. U zult altijd profiteren van de voordelen van een spa sessie, of het nu voor of na een work-out is.

Uit studies is gebleken dat zowel warmte- als koudetherapie voordelig zijn bij genezing en voorkoming van spierschade na een trainingssessie. Uw eigen spa biedt de meest veelzijdige therapie, vooral nu u de optie heeft om uw warme spa om te zetten in een koud bad. Sessies in een spa kunnen uw training verbeteren en u dichter bij een gezond lichaam brengen.

 

Een duik in de voordelen van een spa: vóór en na het sporten

Uw spa is vermoedelijk al een deel van uw levensstijl, maar hoe past het binnen uw sportroutine? Overweeg deze raadgevingen zorgvuldig en gebruik uw gezond verstand bij het creëren van nieuwe routines die uw training ondersteunen en zorgen voor herstel. Het is ook verstandig om een arts te raadplegen wanneer u een routine uitstippelt die het best bij uw noden en lichaam past.

 

VOOR de training: ga 10 à 20 minuten in een warme spa

Dit helpt om de bloedcirculatie goed op gang te zetten en om de spieren op te warmen. Vergeet niet om hierna te stretchen voor u aan de training begint. (U kunt zelfs lichte stretchoefeningen doen terwijl u in de spa zit.)

 

NA de training: laat uw spieren afkoelen en verlaag uw hartslag

Wandel op uw gemak of stretch lichtjes. Ga hierna nogmaals in de spa om uw geest en lichaam te ontspannen en stimuleer zo het herstelproces.

Een innovatieve optie voor actieve volwassenen en professionele sporters: koudetherapie

Een “Hot”Spring is meer dan HOT. Het CoolZone-systeem introduceert een groter temperatuurbereik. Of u nu in een warm klimaat woont en wilt genieten van een verfrissende duik of u geïnteresseerd bent in koudetherapie, de CoolZone maakt dit allemaal mogelijk zonder de traditionele voordelen van een warm bad op te geven.

-          Koel het water af tot wel 16°C 

-          Verzacht pijn na een intense training

-          Verlaag uw hartslag en koel de spieren af

Afkoelen van het water neemt 4 tot 10 uur in beslag (afhankelijk van de ingestelde temperatuur).

Een handig overzicht van Do’s en Don’ts kan u helpen om uw training te bevorderen met behulp van een spa.

DO

  • Blijf u houden aan het trainingsschema en laat uw lichaam rusten en herstellen tussen intensieve trainingen. Door gebruik te maken van warmte- en koudetherapie, kan uw herstel versneld worden.
  • Hydrateer op tijd en vaak, of u nu de spa in uw routine opneemt of niet. Plan nog meer water te drinken als u in de spa zit.
  • Help uw spieren losser worden (om zo letsels te voorkomen) met een korte sessie in de spa (10-20 minuten) en stretch voor een training.
  • Neem een duik in uw spa nadat uw hartslag weer normaal is en uw spieren wat zijn afgekoeld. Deze hittetherapie bevordert een diepere ontspanning en stretching voor uw nu sterkere spieren. Een welverdiende massage in de spa helpt u voor te bereiden op de volgende fase van uw fitnessreis.

DON'T

  • Te hard pushen en uw grenzen negeren.
  • Het onderschatten van het belang van hydratatie om het natuurlijk zweetproces van uw lichaam te ondersteunen tijdens het sporten en in een warme spa.
  • Onmiddellijk aan uw training beginnen terwijl uw spieren nog koud en stijf zijn. Het negeren van het feit dat niet stretchen vòòr een training voor letsel kan zorgen.
  • De ongelofelijke voordelen van uw HotSpring spa missen.

Omarm het gebruik van uw HotSpring spa voor en na een trainingssessie

Uw Hotspring kan u zowel voor als na een trainingssessie positief beïnvloeden mits het volgen van bovenstaande richtlijnen.
De belangrijkste richtlijn is het aanvoelen van uw eigen lichaam. Wanneer uw spieren bijvoorbeeld, pijnlijk en opgezwollen voelen na een zware trainingssessie, is het beter om uw lichaam dan de tijd te geven om eerst wat af te koelen voordat u een duik neemt in een warme spa. In sommige gevallen is het zelfs beter om een dag of 2 te wachten wanneer uw spieren uitzonderlijk pijnlijk aanvoelen na een zware training. In de dagen die erop volgen, is een spa dan weer wel ideaal wanneer uw spieren stijf en pijnlijk aanvoelen.

U kan uw lichaam als enige perfect aanvoelen. De tijd tussen de trainingen is even belangrijk als de training zelf. Wanneer we onszelf pushen tijdens een training, mogen we de noodzakelijke periode van herstel niet vermijden – uiteindelijk resulteert dat juist in sterkere spieren en een algeheel gezonder lichaam!

Voor professioneel advies over hoe u uw spa best gebruikt, kunt u contact opnemen met een lokale HotSpring verdeler.

Spa
Configurator

Vind een
dealer

Gratis brochure
downloaden

Ontvang onze nieuwsbrief

Ontdek onze modellen

HotSpring blinkt uit in kwaliteit zoals geen enkel ander merk.

Ontdek alle verhalen

Ontvang onze nieuwsbrief